Zastupitelstvo obce rozhodlo, že pro rok 2025 bude sazba místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství činit 660 Kč.
Poplatek může být uhrazen buď najednou na celý rok do 28.2.2025, případně je možné úhradu rozdělit do dvou stejných splátek, tj. na 1. pololetí do 28.2.2025 a na 2. pololetí do 30.6.2025.
Samolepky z roku 2024, opravňující svozovou firmu k odvozu popelnic, jsou platné až do konce února 2025.
Vybírání tohoto místního poplatku upravuje obecně závazná vyhláška č. 2/2023, o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství.
Místní poplatek ze psů činí 192 Kč za jednoho psa staršího tří měsíců. Poplatek je splatný jednorázově do 31.3.2025.
Vybírání poplatku upravuje obecně závazná vyhláška č. 1/2023, o místním poplatku ze psů. Upozorňujeme, že občané mají tzv. ohlašovací povinnost k poplatku ze psů. Přihlásit psa musí jeho držitel, přičemž je nutné přihlásit i psa, který je od poplatku osvobozen.
Občané, kteří mají prostřednictvím obce od firmy Marius Pedersen pronajaté popelnice za jejich pronájem zaplatí 145 Kč (popelnice o velikosti 120 l) nebo 214 Kč (popelnice o velikosti 240 l).
Občané mohou poplatky zaplatit v hotovosti v kanceláři obecního úřadu. Z technických důvodu ale mohou být poplatky placené v hotovosti vybírány nejdříve od 27.1.2025.
Druhou možností je úhrada poplatků převodem na účet obce číslo: 3324561/0100. Zde jsou platby možné od začátku ledna. Nutné je uvést variabilní symboly pro identifikaci platby:
místní poplatek za obecní systém odpadového hospodářství: 1345 + číslo popisné
místní poplatek ze psů: 1341 + číslo popisné
pronájem popelnic: 3722 + číslo popisné
Pokud platbu neposíláte za všechny poplatníky v domě, napište do poznámky, za koho platíte.
Občanům, kteří zaplatí na účet, budou samolepky na popelnice do konce února rozvezeny do poštovních schránek.
Zapojení právnických a podnikajících fyzických osob do obecního systému odpadového hospodářství je možné pouze u směsného komunálního odpadu. Cena za zapojení vychází z aktuálních sazeb svozové firmy, její výše pro rok 2025 činí 2 815 Kč za odvoz sběrné nádoby o objemu 120 l a 3 469 Kč za odvoz nádoby o objemu 240 l.
Právnické či podnikající fyzické osoby se musí osobně dostavit do kanceláře obecního úřadu, kde je nutné podepsat smlouvu o zapojení do obecního systému (případně je možné domluvit se na elektronickém podpisu smlouvy).
Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů
Mohlo by Vás zajímat